سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب بلاک چین ؛ جذابیتهای بلاکچین بهتر بشناسید

بیشتر بلاکچین‌ها به‌عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز طراحی می‌شوند که به‌عنوان یک لجر دیجیتال توزیعی عمل می‌کند. این لجرهای بلاک چین داده‌ها را در بلاک‌هایی ثبت و ذخیره می‌کنند که در یک توالی بر اساس تاریخ سازمان‌دهی می‌شوند و از طریق اثبات‌های بلاک چین به یکدیگر مرتبط می‌شوند. ایجاد تکنولوژی بلاک چین مزایای بسیاری برای صنایع مختلف به همراه داشت و در محیط‌های نامطمئن امنیت بالایی ایجاد می‌کرد. بااین‌وجود طبیعت غیرمتمرکز آن معایبی نیز دارد. برای مثال، در مقایسه با پایگاه‌های داده متمرکز سنتی، بلاک چین ها کارآمدی پایینی دارند و به فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی نیاز دارند.

ما در این مقاله جذاب مزایا و معایب بلاک چین به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم .

با آموزش ارز دیجیتال، افراد می‌توانند به عنوان مشاوران تکنولوژی در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به ارزهای دیجیتال نیاز دارند، فعالیت کنند.

 

مزایا بلاکچین چیست؟

ازآنجایی‌که داده‌های بلاک چین اغلب در هزاران دستگاه موجود در شبکه توزیعی نودها ذخیره می‌شود، سیستم و داده‌ها در مقابل شکست‌های تکنیکال و حملات خرابکاری مقاومت بالایی دارند. هر نود شبکه می‌تواند یک کپی از پایگاه داده را کپی‌برداری کند و به همین دلیل شکست توجیهی ندارد: یک نود آفلاین بر موجودیت یا امنیت شبکه تأثیر نمی‌گذارد.

در عوض، بسیاری از پایگاه‌های داده قراردادی بر یک یا چند سرور تکیه می‌کنند و نسبت به شکست‌های تکنیکال و حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

در عوض، بسیاری از پایگاه‌های داده قراردادی بر یک یا چند سرور

ادامه مطلب...مزایا و معایب بلاک چین ؛ جذابیتهای بلاکچین بهتر بشناسید