سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کامل تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال چیست ؟

 منظور از تحلیل تکنیکال  ( (TA) Technical Analysis) یا آنچه غالباً گفته می‌شود «ترسیم نمودار» نوعی تحلیل است که رفتار بازار آتی را بر مبنای پرایس اکشن قبلی و حجم داده‌ها پیش‌بینی می‌کند. تحلیل برای سهام یا دیگر دارایی‌ها در بازارهای مالی سنتی کاربرد بسیاری دارد، اما بخشی جامع از معامله ارزهای دیجیتال در بازار رمزارزها است.

تحلیل تکنیکال در مقایسه با تحلیل فاندامنتال (FA) که عوامل مختلفی را در مورد قیمت یک دارایی در نظر می‌گیرد، بر پرایس اکشن پیشین متمرکز است. ازاین‌رو، به‌عنوان ابزاری برای بررسی نوسانات قیمت یک دارایی و حجم داده‌ها به کار می‌رود و بسیاری از معامله گران از آن برای شناسایی روندها و فرصت‌های مطلوب معاملاتی استفاده می‌کنند.

درحالی‌که اولین اشکال تحلیل  در قرن هفدهم در آمستردام و در قرن هجدهم در ژاپن پدیدار شدند، تحلیل تکنیکال کنونی را اغلب به کار چارلز داو (Charles Dow) نسبت می‌دهند. یک روزنامه‌نگار مالی و مؤسس وال‌استریت ژورنال – داو- از اولین افرادی بود که مشاهده کرد دارایی‌های فردی و بازارها در روندها دچار نوسان می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بررسی کرد. این کار او بعدها سبب شکل‌گیری نظریه داو شد که سبب پیشرفت‌های بیشتر در تحلیل تکنیکال شد.

در مراحل اولیه، نگرش مقدماتی به تحلیل تکنیکال بر اساس اوراق دست‌ساز و محاسبات دستی صورت گرفت، اما با پیشرفت تکنولوژی و محاسبات مدرن، تحلیل تکنیکال بیشتر مورداستفاده قرار گرفت و اکنون ابزار مهمی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله گران است.

 

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به چه صورتی است؟

همان‌گونه که اشاره شد، تحلیل تکنیکال اساساً به بررسی قیمت

ادامه مطلب...آموزش کامل تحلیل تکنیکال