سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت ریزش دسته جمعی ارزهای دیجیتال چه بود

قیمت بیت کوین از سقف قیمت 47700 دلار خود در اول ژانویه 2021 به 43030 دلار کاهش‌یافته است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ قیمت دیگر توکن های شناخته‌شده رمز ارز همچون اتریوم، سولانا، کاردانو، بایننس کوین و …نیز از آغاز سال نو به نظر در حال کاهش هستند.

ریزش بیت کوین و رمزارزها باعث شد سرمایه‌گذاران کوچک  تحت تأثیر قرار بگیرند؛ اما این روند نزولی قیمت در بازار رمزارزها موضوع جدیدی نیست و طرفداران رمز ارز را غافلگیر نساخته است.

به نظر دارشان باتیجا مدیرعامل Vauld، بیت کوین از آغاز دسامبر سال 2021 رنج بوده است. با این‌ وجود کاهش کنونی قیمت را به وجود عدم قطعیت‌ها در همه بازارها نسبت می‌دهند.

دلایل اصلی ریزش بیت کوین در سال 2021

باتیجا می‌گوید: «کاهش قیمت کنونی بیت کوین را می‌توان به عدم قطعیت مشاهده‌ شده در بازارها که ناشی از گسترش سویه اومیکرون کرونا است نسبت داد»، «دو انتظار کاملاً متضاد را می‌توان در چنین شرایطی داشت؛ بسیاری از سرمایه‌گذاران این موضوع را به‌عنوان فرصتی برای خرید dip می‌بینند، درحالی‌که بسیاری دیگر سعی در کاهش ضررهای خود دارند که به شور و هیجان فروشنده منجر می‌شود.

با اینکه سرمایه‌گذاران خرد در مورد دارایی‌ها بسیار دو دل بوده‌اند، سرمایه‌گذاران اصلی در حال افزودن استیک خود درزمینه? رمزارزها بوده‌اند.

برای مثال؛ مایکرواستراتژی از این سقوط بهره برد و 1900 بیت کوین به ارزش 91 میلیون دلار در 30 دسامبر 2021 خریداری کرد.

باتیجا می‌گوید: «داده‌های درون زنجیره همچنین نشان

ادامه مطلب...علت ریزش دسته جمعی ارزهای دیجیتال چه بود