سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندیکاتور ممنتوم (Momentum) چیست و چطور با آن معامله کنیم

اندیکاتور ممنتوم در ارز دیجیتال

معمولاً ممنتوم به‌عنوان یک نرخ در نظر گرفته می‌شود و افزایش قیمت یا حجم یک سند بهادار (security) را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین به‌عنوان یک اندیکاتور و اسیلاتور تحلیل تکنیکال که قادر به تعیین روندهای بازار است نیز شناخته می‌شود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران اغلب واژه «ممنتوم» را به معنای یک‌چیز استفاده می‌کنند درحالی‌که خود اندیکاتور به بررسی تحلیل تکنیکال می‌پردازد. این توضیح اندیکاتور را نیز در برمی‌گیرد.

آموزش اندیکاتور ممنتوم

اندیکاتور ممنتوم اغلب همراه با ابزار خط روند برای تعیین روند بازار به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. این ابزار درواقع خطی است که از قیمت بالا به قیمت پایین، از قیمت پایین به قیمت بالا یا از یک دوره زمانی خاص ترسیم می‌شود. اگر خط روند بالارونده باشد به معنای این است که روند صعودی است و زمان خوبی برای خرید سهام است. اگر خط روند پایین‌رونده باشد به این معنا است که روند نزولی است و زمان خوبی برای فروش سهام است.

به این شرایط سرمایه گذاری ممنتوم گفته می‌شود که خود به‌تنهایی یک اندیکاتور تکنیکال است. هم سرمایه گذاری ممنتوم و هم معامله گری ممنتوم نشانگر این حقیقت هستند که روندهای قیمت قابل پیش‌بینی نیستند، به‌سرعت نوسان پیدا می‌کنند و امکان ریسک بیشتری را فراهم می‌کند.

خرید و فروش به کمک اندیکاتور ممنتوم

ممنتوم تنها یک نرخ، اندیکاتور و اسیلاتور نیست، بلکه می‌توان آن را به‌عنوان

ادامه مطلب...اندیکاتور ممنتوم (Momentum) چیست و چطور با آن معامله کنیم