سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش سهام تسلا / آیا ایلان ماسک قصد خرید دوج کوین دارد

پس از نظرسنجی که ایلان ماسک در مورد فروش سهام تسلا در توییتر قرار داد، 15/2 میلیون از سهام تسلا به ارزش 5 میلیارد دلار در روز پنج‌شنبه فروخته شد.

حدود 5/3 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که اکثریت آن‌ها رأی به فروش تمامی سهام دادند؛ اما تنها 58 مورد رأی به فروش سهام زیر قیمت واقعی دادند. دو روز پس از رأی‌گیری سهام تسلا تا 16% کاهش قیمت یافت و به عبارتی 50 میلیارد دلار از ارزش آن‌ها کاسته شد. درنهایت ایلان ماسک با احترام به رأی اکثریت بخشی از سهام خود را فروخت.

علت فروش سهام تسلا:

علت اصلی فروش سهام، پرداخت مالیات بر درآمد 2/2 میلیون سهام به‌دست‌آمده تسلا بود. درآمد ناشی از فروش این بخش از سهام برای پرداخت مالیات کافی بود، درواقع ایلان ماسک در کل 3% از کل سهام تسلا را فروخته است.

ثروتمندترین فرد دنیا فروش سهام را در روز دوشنبه آغاز کرده است و تاکنون 934000 سهم از 2/2 میلیون سهم را فروخته است. مبلغ حاصله برابر با 1/1 میلیارد دلار است که صرف پرداخت مالیات بر درآمد او شده است اما این مبلغ کافی نیست و او مجبور به فروش غیرمنتظره 6/3 میلیون دیگر از سهام تسلا شد. SpaceX و مدیرعامل تسلا با فروش بدون برنامه بخش دیگری از سهام 88/3 میلیارد دلار دیگر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دست آوردند که این مبلغ نیز صرف پرداخت مالیات شد. در کل ایلان ماسک تاکنون 5/4 میلیون سهم فروخته است. ایلان ماسک برای عمل به آنچه در توییتر

ادامه مطلب...فروش سهام تسلا / آیا ایلان ماسک قصد خرید دوج کوین دارد