سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادین چیست

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

برای سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال و یا سهام شرکت‌ ها باید مهارت پیش‌ بینی قیمت ‌گذاری آنها را داشته باشید. به نوعی باید از قواعد بازی در ترید کردن آگاه باشید. برای این کار تکنیک‌ های گوناگون طراحی شده ‌است که تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین و شاید اساسی ‌ترین تکنیک ‌های تحلیل بازار است.

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادین

تحلیل فاندامنتال را گاهاً با نام تحلیل بنیادین می ‌شناسند. زیرا در این تکنیک به ‌دنبال بررسی قدرت شرکت صاحب سهام و یا قدرت مالی ارزهای دیجیتالی هستیم. به نوعی می ‌خواهیم بررسی کنیم که در حال حاضر هر جریان در بازار سرمایه در اختیار چه نوع شرکت هایی با چه میزان قدرت مانور مالی هستند.

 مبانی تحلیل فاندامنتال

تحلیلی که به ارزش ذاتی سهام در کل بازار سرمایه‌ گذاری اشاره دارد. در این روش به ‌دنبال بررسی نرخ تغییرات ناگهانی قیمت سهام و یا ارز دیجیتالی نیستیم. بلکه در قدمی فراتر، به ‌دنبال بررسی جایگاه ذاتی سرمایه هدف می ‌گردیم. اینکه سهام مورد نظر ما تا چه اندازه قدرت مانور مالی و پشتوانه ‌های سرمایه‌ گذاری شده دارد.

منظور از تحلیل بنیادی چیست؟

در تحلیل بنیادین همان ‌طور که از نام آن پیداست، در تلاش برای پیدا کردن ارزش بنیادین سهام هستیم. تمام فاکتورهای تکنیکی تلاش می ‌کند تا ارزش کنونی هر سهم و یا ارز دیجیتال را با ارزش بنیادین آن مقایسه کند. در نهایت تصمیم می ‌گیرد که آیا سهم مذکور ارزش حقیقی دارد و یا از جایگاه بنیادین کمی برخوردار است.

با کمک این تحلیل به ارزش ذاتی سهم پی می ‌بریم و می‌ توانیم آن را با قیمت فعلی ای که دارد

ادامه مطلب...تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادین چیست