سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوسان گیری چیست

نوسان گیری یک تکنیک ساده برای کسب سود در بازار سرمایه است. قید به ساده بودن این تکنیک داریم؛ چون اصل ماجرا خیلی ساده به ‌نظر می ‌رسد. اما در عمل این تکنیک ما را در قلب ماجراهای بورس و بازارهای سرمایه رها خواهد کرد.

روش های درآمدزایی بازار سرمایه

در بازار سرمایه از دو روش می‌ توانید درآمدزایی کنید. روش اول متکی بر سود سهام شرکت ‌های بورسی است. در این روش شما در مقام یک سرمایه‌ گذار، مقدار مشخصی از سهام یک شرکت بورسی را خریداری‌ کنید و به ‌عنوان یکی از سهامداران، منتظر مجمع سالیانه می ‌نشینید تا سود سهم سالیانه شما تخصیص داده بشود. این روش ساده اما کم ‌اثر می ‌باشد. در عین ‌حال کاملاً زمانبر و گاهاً به سودی ناچیز ختم می ‌شود. خصوصا که در بازار ارزهای دیجیتال خبری از چنین سودهایی نیست.

اما روش دوم درآمدزایی ایده جذاب‌ تری است. در این روش قرار است سوار بر نوسانات ارزش سهام در بازار سرمایه باشید. اقدامی که به اصل نوسان گیری مشهور شده ‌است. بازار سرمایه ذاتاً در تلاطمی دائمی از قیمت سهام قرار دارد. گاهی دچار کاهش قیمت می‌ شود و گاهی نیز روندی رو به ‌رشد را تجربه می ‌کند. حالا وقتی با توجه به این نوسان قیمت، خرید و فروش سهام و یا ارز دیجیتال را انجام بدهید، به نوعی در حال نوسان گیری هستید.

نوسان گیری روزانه بورس

البته ماجرای نوسان گیری به همین سادگی ‌ها هم نیست. زیرا همه نوسانات بازار صعودی نیست تا شما را به سود برساند. در بازار سرمایه با نوسان‌ های نزولی هم مواجه هستیم که قطعا مقدمات خسارت مالی برای کسانی است که در زمانی اشتباه وارد ترید آن نماد شده‌ اند. به ‌این ‌ترتیب اگر چه درک اصطلاح نوسان گیری در بورس ساده است. اما قطعا انجام درست و اصولی آن بسیار پیچیده و همیشه نیاز به ‌مهارت و تجربه

ادامه مطلب...نوسان گیری چیست