سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شغل برنامه نویسی دارای چه مشکلاتی هست

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

در عصر ارتباطات باید مدرن زندگی کنیم و کسانی که این زندگی مدرن را برای ما می ‌سازند، قطعا جایگاه ویژه‌ ای دارند. برنامه نویس ها یکی از همان افراد هستند. کسانی که می ‌توانند برای ماشین ‌های الکترونیکی دستوراتی خاص و برنامه ‌هایی هدفمند را تنظیم کنند. در امتداد تلاش جذاب برنامه نویس ها است که حالا ما در یک زندگی مدرن الکترونیکی به سر می‌ بریم. انبوه برنامه ‌های کامپیوتری، اپلیکیشن‌ های موبایلی، سایت ‌ها و شبکه‌ های اجتماعی و… محصول دست توانمند همین برنامه نویس ‌ها است. اما این شغل جذاب با مشکلاتی گاهاً عمیق دست ‌و پنجه نرم می‌ کند.

چگونه برنامه نویسی شروع کنیم؟

خیلی ‌ها علاقه دارند تا در شغل برنامه نویسی فعالیت کنند. به هر صورت این حرفه یک روش کار نوین است. حرفه ‌ای که کاملاً مورد توجه انواع کسب‌ و کارها و سازمان ‌های دولتی و خصوصی قرار دارد. به ‌این ‌ترتیب ظاهرا باید شغل برنامه نویسی را از کارهای آینده ‌دار تجسم کنیم. واقعیت هم همین است. کمتر حرفه ‌ای است که می ‌تواند دورنمایی روشن مانند اشتغال در برنامه نویسی داشته باشد.

اما به ‌مانند هر نوع حرفه دیگر، این فضا نیز از مشکلاتی دارد. هر کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد، باید درک درست و عینی از مشکلات شغل برنامه نویسی داشته باشد. در این مطلب به 5 مشکل ساختاری و گاهاً عمیق برای اشتغال در برنامه نویسی داخل کشور اشاره می‌ کنیم. اگر قصد شما از ورود به یادگیری مهارت برنامه نویسی مهاجرت و ادامه این حرفه در سرزمین ‌های دیگری است، قطعا با مشکلات دیگری که شاید همین رنگ و بو را دارند، مواجه می ‌شوید. اما اینجا در داخل کشور ایران عمده مشکلات شغل برنامه نویسان به‌ قرار زیر است.

مشکلات شغل برنامه نویسی

1.فقدان آموزش برنامه ‌ریزی ‌شده:

آموزش به ‌یقین ابتدایی ‌ترین و شاید بزرگترین مشکل در شغل برنامه ‌نویسی باشد. در سطح کشور تقریباً نمی ‌توانیم یک دوره آموزش برنامه ریزی شده که تحت یک سازمان دولتی باشد را پیدا کنیم. تمام جریان آموزشی از طریق دوره ‌های خصوصی

ادامه مطلب...شغل برنامه نویسی دارای چه مشکلاتی هست