سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی php بهتر است یا برنامه نویسی net

فعالیت در برنامه نویسی php و یا کسب مهارت در برنامه نویسی net یکی از دغدغه ‌های مقدماتی برای بسیاری از افراد مبتدی است. زیرا به ‌طور کلی اطلاع درستی از جنبه‌ های کاربردی و زمینه ‌های متفاوت کار در این دو زبان برنامه نویسی را ندارند. اما آنچه مسلم است، هر کسی که در انواع برنامه نویسی وب فعالیت می ‌کند، باید در یکی از این دو زمینه مهارت کافی را کسب کرده باشد.

در این مقاله قصد داریم به تحلیل فنی در آشنایی مقدماتی با اصول کلی زبان برنامه نویسی php و net بپردازیم. پس به بیان تفاوت‌ ها در این دو زبان اشاره می کنیم. در نهایت نیز دورنمایی از معایب تا مزایای هر کدام از آنها را مطرح خواهیم کرد. پس همراه ما باشید تا در دنیای پر رمز و راز اما شیرین برنامه نویس های وب وارد شویم.

 

زبان برنامه نویسی وب چیست؟

زبان برنامه نویسی تحت وب یک مدیریت ماشین در سمت سرور می ‌باشد. به ‌طور خلاصه وقتی در فضای هر سایتی حضور دارید، شما در سمت کاربر نشسته ‌اید و با فضای طراحی‌ شده که مورد پسند و فهم شما است، کار می ‌کنید. اما در نهایت در این فضا نیاز به اطلاعات دارید و یا در حال تولید اطلاعات هستید. سمت دیگر سایت‌ها، فضای سمت سرور می ‌باشد. جایی که قرار است برای ماشین رایانه ‌ای اقدام به طراحی دستورالعمل ‌هایی مشخص در تحلیل داده ‌ها، ارتباط با اینترنت و نحوه تنظیم اطلاعات تدوین نماییم. این طراحی ماشین در سمت سرور را به ‌اصطلاح زبان اسکریپت نویس می‌ گویند. هر دو زبان برنامه نویسی php و net از رده زبان‌ های اسکریپت نویسی در سمت سرور هستند. این زبان‌ ها برای طراحی سایت ‌های داینامیک مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

وظیفه زبان برنامه نویسی سمت سرور، پردازش اطلاعات از سمت کاربران است تا دوباره اطلاعات جدید را در اختیار همان کاربران قرار دهد. هر دو زبان برنامه نویسی php و net برای چنین پردازش هایی طراحی شده ‌اند. اما قاعده پردازش آنها با یکدیگر متفاوت می‌ باشد.

به ‌طور کلی فاکتورهای بسیاری در انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب تاثیرگذار است. نوع سایت، روش طراحی صفحات سایت، بزرگی سایت، میزان قابلیت ‌ها در روند توسعه سایت، روش پیاده ‌سازی و محدودیت ‌های فنی مانند هاستینگ وب در این انتخاب نقش بازی می‌ کنند. در ادامه می‌ خواهیم به تحلیل مختصری در هر کدام از زبان ‌های برنامه نویسی php و net اشاره کنیم.

 

زبان برنامه نویسی php چیست؟

عبارت Hyper Text Preprocessor را به ‌اختصار با عنوان php

ادامه مطلب...