سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرضه اولیه کوین چیست

ICo چیست؟

عرضه اولیه کوین روشی است که تیم‌ها به‌ واسطه آن وجوه خود را برای پروژه‌ای در حوزه رمزارزها افزایش می‌دهند. در یک ICO، تیم‌ها توکن‌های مبتنی بر بلاک چین تولید می‌کنند تا به پشتیبانان بفروشند. این کار باهدف جذب سرمایه انجام می‌شود. کاربران توکن‌هایی دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند (در همان زمان یا در آینده) و پروژه بری تأمین سرمایه برای پیشرفت پول دریافت می‌کند.

عرضه اولیه کوین در سال 2014 زمانی که برای تأمین سرمایه اتریوم به کار رفت، به کار رفت. از آن زمان، صدها معامله‌گر آن را پذیرفته‌اند (به‌خصوص در طی سقوط سال 2017)، با درجات مختلف موفقیت. با اینکه این عبارت شبیه عرضه اولیه کوین عمومی (IPO) است، هر دو روش‌های جذب سرمایه بسیار متفاوتی هستند.

IPO ها معمولاً برای کسب‌وکارهای باثبات به کار می‌روند که بخشی از سهام مالکیت را در شرکت خود باهدف افزایش سرمایه به فروش می‌رسانند. در مقابل، ICO ها به‌عنوان مکانیسم جذب سرمایه‌ای به کار می‌روند که به شرکت‌ها اجازه افزایش سرمایه برای پروژه‌های خود در مراحل اولیه را می‌دهند. زمانی که سرمایه‌گذاران ICO توکن می‌خرند، مالکیتی را در شرکت خریداری نمی‌کنند.

ICO ها می‌توانند جایگزین ثابتی برای تأمین سرمایه سنتی استارت آپ های مربوط به تکنولوژی باشند. اغلب افراد تازه‌کار برای ایمن ساختن سرمایه بدون یک محصول کاربردی با یکدیگر رقابت می‌کنند. در حوزه بلاک چین، شرکت‌های همیشگی به‌ ندرت در پروژه‌ها برحسب شایستگی white paper سرمایه‌گذاری می‌کنند. عدم وجود قوانین در حوزه رمزارزها سبب شده است که بسیاری از افراد استارت آپ‌های مبتنی بر بلاک چین را نادیده بگیرند.

بااین‌وجود تنها استارت آپ‌ های جدید این‌گونه عمل نمی‌کنند. گاهی شرکت‌های شناخته‌شده تصمیم به راه‌اندازی یک ICO معکوس می‌گیرند که بسیار مشابه ICO معمول است. در این مورد، یک کسب‌وکار که خود محصول یا خدماتی ارائه می‌دهد، برای غیرمتمرکز سازی

ادامه مطلب...عرضه اولیه کوین چیست